Wednesday, December 18, 2013

kisah tudung

ok , kali ni cerita tentang tudung pulak.. sape yg tak tahu .. ni namanya shwal@selendang.. 2 kaler uolls.. hehe.. sbnrnye ni tudung recylce je pun.. aku suka pakai tudung bawal.. so.. berlambak tudung tu dalam drawer tudung aku.. mcm rasa nak buang, tp sayang u.. so pd satu hujung minggu yg tenang( haha..tenang la sgtkan..penuh jeritan anak2 n juga ibunya..) aku telah mulakan project diy ku.. amik 2 tudung bawal.. dipotong 2.. .. biasa tudung bawal tepi nya ada corak2 kan.. gunting jeh corak tu..haha ..kejam kan..hihi.. tp kalo sayng ngan corak tu simpan pun bole..ekeke.. pandai2 ejas la.. okeh..pastu sambung kan trus 2 tudng tesebut.. memandangkan kat rumah ada mesin jahit tepi..so terus jahit je.. guna jahit tepi yg halus tu( 1 jarum) n jenis roll.. memandangkan masa tu ada benang putih jek..belasah jek.. pas da sambung.. jahit pulak keliling.. taraa..dah siap..da bole pakai ye puan-puan.. sekian..oh..best pakai shawl bawal ni.. dia tak 'lari2'.. setting kat muke pun senang..


ni masa weken lepas.. kalo ikutkan aku nak gi wedding kawan aku kat kl..tp disebabkan suamiku ada hal keesokan harinye.. so pergi melawat bby je lah.. ni member masa blaja kat uia.. kg dia di batu pahat.. kali ni dia berpantang di bp ni.. so aku pun terjahhh!!!.. nama bby sharifah aisha medina.. wuhuhuuu..

No comments:

Post a Comment