Saturday, November 3, 2012

little caliph

semalam pergi tadika fariesh n fahim.. gi amik report card diorang...gi ngan encik husband skali...
oh..fariesh adalah 5 years n fahim adalah years (3 tahun sebenarnye..tp kat school tu takde kelas 3 years) 
alhamdulillah..mereka berdua agak cemerlang jugalah dalam test mereka...
ni fahim!
 
mula2 jumpa teacher yg ajar fahim.teachernya cakap fahim agak cepat belajar walaupun umurnya baru 3 tahun.. (budak 3 tahun ada dua org je kat LC ni) dia juga cepat faham n focus bila belajar.. dan bila dia buat kerja, dia agak detail n kemas kerjanya...n dia sgt rajin utk membaca dan mewarna(eh mcm aku je..muhaha..mana tumpahnya kuah kalo tak ke nasi kan....heheh) sebagai ibu..terasa bangga ngan fahim.. yekla..teacher2 kat school pun sumenye suka kat fahim... n juga suka kacau/gurau ngan fahim..

 ni abang fariesh!

pastu jupe teacher fariesh pulak..abangnye,pulak lain ceritanye.. alhamdulillah test sume dapat markah yg tinggi juga.. tp dia ni ada lain sikit perangainya...fariesh ni pun dalam kategori cepat belajar juga..tapiiii...dia tak suka disuruh..bila disuruh dia akan buat juga..tapi tak lama kemudian dia akan buat menda lain pulak..kurang focus disitu ya.. hmm.. agak mencabar jugalah nak ajar fariesh nih..samalah juga situasinya dirumah..kalo suruh baca buku tuh..muka surat pertama ok lg..laju jek..masuk muka surat kedua.. mcm2 alasan dia bg..hah..time kenalah umpan ngan reward..kalo tak mmg tak siap/ habis la apa yg dibuat/dibacanya... itulah..setiap anak mmg berbeza..kena tahulah cara yg sesuai utk ajar setiap anak... hah..ni belum lg si kecik yg skolah..hehe.. main ipad pun dia dah pandai..haru2...

 ni kerja art fahim...cantikkan...pandai dia susun kacang2 tu... tp teacher dia cakap..agak lama jugak la nak tunggu dia siapkan ni..hehe
ni pulak kerja art fariesh...badan rerama jek yg bertampal..yg lain kaler jek..hehe..nak cepat lah tuh... tulisan dia masih lagi besar2...tgh train tulis kecik2 pulak nih...

apapun..ibu tetap bangga dgn anak2 ibu...luv uolss!!!..muahhh!!

No comments:

Post a Comment